Ups !
Odotas vähän. Jatkan pikapuoliin.


Klo: 10.57:

Son sitten maanantai. Mikääs siinä on, että se on viikon hankalin päivä ? Tuntuu niin kuin aivotkin olis jonkunlaisessa hyhmässä.
Ilmakin muuttui taas ihan olennaisesti; lunta tulee taivaan täydeltä oikein tuiskuten. Onneksi mittari näyttää vielä -4 astetta, ettei toi uus lumi muutu heti sellaiseks loskamoskaks.
Toivottavasti kelit on hyvät siellä muualla Suomessa niin, että Sininen Siskoni pääsee ens viikolla (?) kunnialla sorvinsa ääreen.

Asiasta toiseen. Tää on muuten ihan ihme juttu. Määhän täytin marraskuussa sen 50 vuotta ja silloin olin siinä kunnossa, etten ajatellutkaan minkäänlaisten kemujen pitämistä. Ärsytti jo pelkkä ajatuskin.
Nyt kuitenkin oon täyttä päätä suunnittelemassa niitä juhlia ensi heinäkuuksi meidän mökille  (jos ei sitä nyt joku sattumalta vielä tiedä). Niin se mieli vaan muuttuu. Jaa, että naisen mieli ? No, vaikka näin:
"Kai nainen mieltään saa muuttaa kaikesta ja koko ajan."

Ja koska mulla on sellainen ammattitausta, niin yritän suunnitella ne juhlat viimeistä piirtoa myöten seremoniamestareineen päivineen.
Tän kevättalven ja kevään hion ruokalistaani ja nyt mietin täytekakkua.
Koska ruokalista on aika kattava, niin jälkiruokana on kakku, kenties joku  piirakka  (
kesäinen ?), yhtä laatua pikkuleipiä ja kahvia/teetä. Ja tietty boolia, mutta sitähän on sitten läpi koko juhlien. Mun sukuni kun juhlii boolin voimalla. Liekö kauheesti eroavan muista suvuista ? Kielenkantimet ja laulunlahjat kirpoaa vasta sitten.




Britan torttu a la Annea oon tarjonnut jo vuosikausia, koska se on aina mennyt hyvin kaupaksi, mutta nyt haluan vaihtaa "merkkiä". Oon ajatellut kinuskikakkua ja/tai sitruuna-marenkitorttua
.

Kysymys kuuluukin, että minkälainen kakku ? Ehdota nyt hyvä ystävä jotain !

Please tai siis pliiiiiiis !

 


J.K.
Mää oon sitten taas kysynyt Kettuterroristit - blogista luvan mainostaa.