Tai siis menee nukkuun liian aikaisin. Silloin sitä herääkin liian aikaisin. Menin nukkuun jo silloin kun Kova laki alkoi, mitä ei kovin usein tapahdu, meinaan että menisin siihen aikaan nukkuun ja nyt sitten kukun jo ylhäällä.

Toinen vaihtoehto on se, että kun painoa on pudonnut viimeisen parin viikon aikana 7 kg niin se kummasti piristää. Sitä jaksaakin paljon paremmin. Ulkoiltuakin on tullut, tosin pieniä matkoja vaan, mutta 100% enemmän kuin tähän asti. Toissapäivänä tuli käveltyä peräti nelisen kilometriä, mikä on mulle ihan saavutus, eikä se  silti väsyttänyt yhtään, eikä ottanut mihinkään, esim. lonkkiin.

Sinisen Siskon kanssa "keskusteltiin" kommentointilootassa painonpudotuksesta. Niissä kommenteissa mainitsin, että mulla on alapää ja yläpää eri paria. Joskus parhaimmillani mahdun 38-40 numeron hameeseen tai muuhun alaosaan, mutta yläosan täytyykin olla ainakin kokoa 44-46. Tota rintavarustusta kun on sukurasitteena DD/E-kupin verran. Nyt rinnanympärysmitta huitelee jo koossa 50 ja ylikin.

Potkua tälle kuurille antoi osaltaan tietysti ne mun kesäiset juhlani. Mun piti alkaa tää urakka jo vuodenvaihteessa, mutta en saanut silloin oikeaa vaihdetta päälle. Painonpudotustahan ei voi aloittaa "ens maanantaina", eihän siitä mitään tuu jos ei siihen ole oikeesti orientoitunut ja mää olin sit silloin pari viikkoa sitten ja oon yhä. Syömisten suhteen ei oo ollut minkäänlaisia ongelmia. Katson tosi tarkkaan mitä suuhuni pistän. Mun täytyy aloittaa kuuri tiukalla ruokavaliolla, muuten painonpudotus ei lähde kunnolla käyntiin. Kunhan se tapahtuu, niin pikkuhiljaa voin sitten laajentaa ruokalistaani.

Painonpudotukseeni on tietty muitakin syitä kuin ne mun juhlani. Sukurasitteena on II-tyypin diabetes ja kun testin pistesaalis näyttää koko ajan 19, niin syytä on tehdäkin jotain. Riskitekijöitä on siis jonkun verran.

Riski sairastua tyypin 2 diabetekseen kymmenen vuoden kuluessa on

15 – 20     Suuri: arviolta joka kolmas sairastuu

Enkä mää halua olla se joka kolmas.
Vaa'an lukemia kyttään joka päivä. En voi käydä vaa'alla vain yhtä kertaa viikossa, mun on koko ajan oltava selvillä mikä on tilanne. Mulla ei liioin oo käytössä mittanauhaa, tunnen painon putoamisen heti vaatteissani. Se on hyvä mittari.

Siinäpä siitä asiasta olikin jo yllin kyllin.


Tapaamisiin !

Photobucket

 

Lisäys klo: 08.28.
Aurinko paistaa taas ihan pilvettömältä taivaalta eli tänäänkin on hyvä päivä kammeta itsensä ulos kameran kanssa. Josko taas luonto yllättäisi. Keittiön mittari, joka on täysin varjossa, näyttää nyt +1 astetta. Parvekkeella voiskin olla ihan eri lukemat, kun sinne aurinko räkittää jo ihan täysiä. Niin siis jos siellä olisi mittari.