Alottaa siivoominen ?
Mää venytän ja vanutan sitä alkamista, vaikka villakoirat, tai meillä siis villakissat, juoksee jo jaloissa noitten omien lisäksi. Mulla on siivoomisen suhteen vähän semmonen periaate, että:
"Älä tee tänään sitä, minkä voit huomennakin jättää tekemättä".

Entinen hyvä ystävättäreni keksi 100 syytä miksi hän
ei voi syödä kaurapuuroo. Mää voisin keksiä ainakin 10 hyvää syytä miksi voisin tilata  aviomiespalvelusta  aviomiehen auttaan mua siivoomisessa ym. hommissa.


1.) Se tekis noikin hommat, jotka tuottaa tietynlaisia vaikeuksia jopa minunlaiselleni erittäin viksulle ja vilmaattiselle naisimmeiselle, ninku ny noi lumityöt. Ai niin, eihän mun tarvi lumitöitä tehdä, kun asun kerrostalossa. Niin ja eihän sitä luntakaan vielä oo...

2.) Hah ! Vois noi naapuritkin luulla, että mulla on mies.


3.-9.)     
fetch.dll?action=MyPhotos_GetPubPhoto&Ph     Mitääs sitte vielä ? Ai niiiin, se siivoominen tietysti. Täytyisköhän sillä olla päällysmiehenä ? Mitäs luulette ?


10.) Niin ja viimeiseks sit se hyvä olo mikä tulee siitä kun on oikeen kunnolla rehkiny ja siivonnu.


Pistetääs sit vähän vauhtia tähän touhuun ! Meinaan siivoomiseen. Kai mun täytyy se itte taas tehdä, mutta otan
vähän potkua tästä
Ievan polkasta - Loituma.

Salivili hipput tupput tapput
äppyt tipput hilijalleen.........

       

Nuapurista kuulu se polokan tahti

jalakani pohjii kutkutti.
Ievan äiti se tyttöösä vahti
vaan kyllähän Ieva sen jutkutti,
sillä ei meitä silloin kiellot haittaa
kun myö tanssimme laiasta laitaan.
Salivili hipput tupput tapput
äppyt tipput hilijalleen.

Ievan suu oli vehnäsellä
ko immeiset onnee toevotti.
Peä oli märkänä jokaisella
ja viulu se vonku ja voevotti.
Ei tätä poikoo märkyys haittaa
sillon ko laskoo laiasta laitaan.
Salivili hipput tupput tapput
äppyt tipput hilijalleen.

Ievan äiti se kammarissa
virsiä veisata huijjuutti,
kun tämä poika naapurissa
ämmän tyttöä nuijjuutti.
Eikä tätä poikoo ämmät haittaa
sillon ko laskoo laiasta laitaan.
Salivili hipput tupput tapput
äppyt tipput hilijalleen.

Siellä oli lystiä soiton jäläkeen
sain minä kerran sytkyyttee.
Kottiin ko mäntii ni ämmä se riitelj
ja Ieva jo alako nyyhkyytteek.
Minä sanon Ievalle mitäpä se haittaa
laskemma vielähi laiasta laitaa.
Salivili hipput tupput tapput
äppyt tipput hilijalleen.

Muorille sanon jotta tukkee suusi
en ruppee sun terveyttäs takkoomaa.
Terveenä peäset ku korjoot luusi
ja määt siitä murjuus makkoomaa.
Ei tätä poikoo hellyys haittaa
ko akkoja huhkii laiasta laitaan.
Salivili hipput tupput tapput
äppyt tipput hilijalleen.

Sen minä sanon jotta purra pittää
ei mua niin voan nielasta.
Suat männä ite vaikka lännestä ittään
vaan minä en luovu Ievasta,
sillä ei tätä poikoo kainous haittaa
sillon ko tanssii laiasta laitaan.
Salivili hipput tupput tapput
äppyt tipput hilijalleen.
 



Sanoittajaa en saanut selville. On varmaankin Loituman oma sanoitus.



Lisäys 22.10.2007:

No, ei oo ! Olishan se nyt pitänyt hoksata, kun oon tän laulun kuullut jo joskus likan lätkänä. Nyt sitten Obeesia muistutti, että Arttu Suuntalahan tätä lauleskeli.


       



Älä unohda eilisen postauksen aihetta.