http://cdn.applatform.com/img/?id=1336174&h=da15162a7281cf219f7ba4597f8980fa55ca0edf

Oon YHDEN ainoan asian selvittämiseksi viettänyt kahden päivän aikana puhelimessa yhteensä yli 4 tuntia. Siis YHDEN !
Jouduin taisteleen ja vääntään kättä pankinjohtajan kanssa siitä kun hän ei (ihan omavaltaisesti) hyväksynyt Jahvettia hoitavan lääkärin lausuntoa Jahvetin tilasta ja kykenemättömyydestä hoitaan tällä hetkellä omia pankkiasioitaan, siis laskujen maksamista, ei mitään tilisiirtoja yms. Pankinjohtaja vaan intti, että täytyy asettaa edunvalvoja hoitaan Jahvetin asioita.

Vaadittiin kolme puhelinsoittoa maistraattiin, josta ilmoitettiin hyvin selvin sanoin, että pankki on palvelulaitos, joten sen pitää siis palvella. Tuo ko. lääkärintodistus on aivan selkeä; äidillä on oikeus hoitaa Jahvetin jokapäiväisiä pankkiasioita eli  huolehtia Jahvetin henkilökohtaiset laskut maksuun. Maistraatti ei missään tapauksessa ala esittämään edunvalvojan nimeämistä niinkin yksinkertaisen asian vuoksi, koska tapaus on vielä niin tuore. Se edunvalvojan nimeäminenhän vaatii oikeuskäsittelynkin ja siinä menee monta kuukautta, saattaa mennä liki vuosikin.
Maistraatista sanottiin myös, että ko. pankinjohtaja voi ottaa suoraan heihin yhteyttä jos asiassa on epäselvyyksiä.

Sairaalan sosiaalihoitaja ilmoitti saman asian vähän eri sanamuodolla; lääkärintodistus on aivan virallinen paperi ja ko. käytäntö on yleisesti käytössä. Miten sitä muuten saisi asioita hoidettua ?

Vaadittiin myös neljä, siis 4, puhelinsoittoa pankin lakiasiainosastolle, jossa päivystävä juristi vahvisti tuon paperin kelpoisuuden. Loppujen lopuksi sieltä pankkiryhtmittymän lakiasiainosastolta soitettiin ko. pankinjohtajalle ja tehtiin asia selväksi.

Siis jos joka asia olis näin vaikea hoidettava, niin löisin oitis hanskat tiskiin, mutta äidin takia menen vaikka perä edellä puuhun.
Luoja mua varjelkoon joutumasta ikinä tuon ko. pankin asiakkaaksi.

Eli se siitä.

Photobucket

 

J.K.
Kaikki kommenttinne luen moneen kertaan. Saan niistä voimia uusiin koitoksiin. Älkää olko kommonanne jos/kun en jaksa kaikkiin vastata. Olen suunnattoman kiitollinen jokaisesta kommentista.