kun särkee päätä ja on muutenkin sellainen pökkerö olo. Nukuin ihan liian kauan ja nyt on sitten niskakin ihan jumissa. Liikaa nukkuminen tekee mulle aina semmosta, eikä oo mitenkään hyvästä.

Tänään piti taas mennä pesutupaan, mutta Poitsu meneekin töihin, niin siirsin pesutupa-ajan huomiselle. Meinataan pestä pari mattoa. Vaihdoin syksyllä eteiseen maton ja se edellinen on edelleen pesemättä. Haluan sen nyt lattiaan kun se on paljon pirteemmän värinen. Oon sen joskus itse tehnyt; se on sellainen ruusupoljennalla tehty. Tein sen äidin keittiöön, mutta siitä tuli liian pitkä ja nyt se on ollut mun käytävämattonani. Tykkään siitä kun se on puuvillakuteesta tehty, eikä just siks mikään painavakaan.


Matonkuteitakin mulla olis vaikka kuinka paljon, kunhan vaan tulis siihen kuntoon, että vois alkaa taas kutoon. Mää oon joskus parikymppisenä käynyt kankurikurssin, monen muun käsityökoulutuksen lisäksi, ja silloin tein paljon kankaitakin kutomalla, niitä oli jopa näyttelyssäkin.

Mulla on niitä vieläkin varastossa, mutta jostain syystä en raski niistä mitään "jatkojalostaa". Vaikka tota ompelutaustaa onkin, niin kai mää pelkään pilaavani ne kankaat. Suurin syy kai kumminkin on se, että haluaisin niistä kankaista tehdä jotain ajattoman mallisia vaatteita, sellaisia jotka ei oo sidottu muotiin. Enkä tän sahaavan painon takiakaan oon niitä viitsinyt tehdä valmiiksi. Ihania ne kuitenkin on.

Tein taas kakkupohjan eilen. Vaihteeksi. Nyt sitä varsinaista appelsiinikakkua varten eli ei mitään koeversioo varten.
Vielä pitäisi tehdä yksi kakkupohja, appelsiinikakku a la Papu varten. Sit on jo neljä kakkua maisteltavana. Eiköhän se yhtä maistatuskertaa kohti riitä ? Eli siis kinuskikakku vaniljakiisseli-hedelmätäytteellä, appelsiinikakku a la KMSU,
appelsiinikakku a la Papu ja se suklaajuustokakku. Kyllä niistä jonkun täytyy kelvata. Sitten aion arvioittaa niitten kutsukorttien mallit. Vähän jo sain kutsunkin sanamuotoa kehiteltyä, tosin sitä en vielä ylihuomenna esittele.



Eilen poikkesin
Hemtexissä. Oon jo jonkin aikaa himoinnut sieltä sellaisia tulppaanikaitaliinoja kun ne on olleet 50% halvennuksessa. No, eilen kun menin, niin eihän niitä enää ollut kuin 1 kpl ja mää tarvitsen 3 kpl. Ostin sitten toisenlaiset ja kauniithan ne on noikin. Eiks ookin ?

Mukavaa perjantaita kaikille !

Photobucket