Toi ilma ei taas tiedä mitä tekisi.
Eilisen päivän aikana muuttui kaunis valkoinen maa tällaiseksi rumaksi sohjoksi:

Itse asiassa tällä hetkellä sataa vaakatasossa räntää ja parvekkeen lasit paukkuu, kun käy niin kova tuuli.

Tänään on Raijan ja Raisan päivä. Onneks olkoon kaikille Raijoille ja Raisoille !
Täytyi oikein alkaa miettiin kuinka monta Raijaa tai Raisaa tunnen. No, Raija-nimisiä tunnen kai peräti pari kappaletta, mutta ihan oikeita Raisoja vain yhden. Tai
ei hänkään oikeastaan ole Raisa, vaikka sitä nimeä käyttää virallisissakin papereissa. Hänen nimensä koostuu etunimen alusta ja toisen nimen lopusta. Mieleen tulikin, että kuinkahan hirveen paljon tässä maassa on niitä joilla on virallisesti käytössä eri nimi kuin ensimmäinen nimi ? Toinen nimi, yhdistetty nimi, lempinimi, tms.
Määhän kuulun just siihen joukkoon. Käytän vallan toista nimeäni kaikissa virallisissa papereissakin.

Joskus on ollut jotain hämminkiäkin.
Parhaiten muistan sen kun olin rippileirillä ja rippipappi kutsui mut sinne papin kansliaan.
Muttei sinne tullut yhtäaikaa konstaapeli kera nuorikon, joka varmaan toisen kylän neitosia on  *klik, klik*.

Rippipappini ilmoitti mulle, että en pääsekään ripille, koska mun papereitani ei löydy mistään. Määhän tietysti pelästyin ihan hirveesti ja aloin porua vääntään. Sitten käytiin yhdessä läpi kaikki mun henkilötietoni ja jo nimen kohdalla sanoin, että teillä on joku väärä Anne siellä, kun enhän mää oo Anne ensimmäiseltä nimeltäni. No sitten tietysti mun paperit löytyi ja pääsin kuin pääsinkin ripille.

Nyt jo asia naurattaa, mutta silloin ei pahemmin naurattanut. Pienempiä kömmähdyksiä on tullut monet kerrat ja kyllä mua sillä ensimmäisellä nimellä kutsutaan vieläkin esim. lääkärin vastaanotolla yms.
Uusi henkilääkärini, jolla on ihan uskomaton muisti, muistaa mun käyttävän toista nimeäni, koska soitin hänelle tässä joskus ja esittelin itseni. Emme olleet tavanneet silloin vielä kertaakaan, mutta hän muistaa sen puhelun. Ihme täti !


Hyvää alkanutta viikkoa kaikille !

 

Myspace Comments