Silviisii on mennyt viime yö.

Photobucket

 

Oon koko yön pitänyt Taavia silmällä. Liraustakaan ei oo tullut vaikka se joi koko eilisen illan. Onneks ees joi, kun kaikki ruoka tuli ylös. Vesi sentään pysyi sisällä. Kipeeltä se ei onneks vaikuta, eikä nuole itseään alinomaan.

Makoilin kuitenkin sängyssä ja olinkin oikein kissojen ympäröimä. Neljä nukkui mun vieressäni ja yks pyykkikopassa lattialla. Ken muistaa kun oon sanonut, että kissat ei nuku mun vieressäni, kun haluan nukkua yöni rauhassa ? Että mun makkarin ovi on aina kiinni. No, nykyään ne on nukkunut. Ainakin viimeisen 3-4 viikkoa ja makkarin ovi on aina auki. Niin se ihmisen mieli muuttuu.

Photobucket


Näyttäis siltä, että tulee oikein hyvä laskiaisriehapäivä. Täällä on pakkasta 7 astetta eli ei liian kylmä ainakaan nyt vielä. Auringonpaisteesta ei oo tietoo kun sitä mollikkaa ei vielä näy. Säätiedotuksia en oo kuunnellut, enkä katsellut, joten mulla ei oo haisuakaan minkälaista keliä tälle päivälle on lupailtu. Kuulun siihen porukkaan joka katsoo aamulla ikkunasta ulos ja sit ulkolämpömittaria ja toteaa, että: "Ahaa ! Se on sit tollanen ilma tänään."
En oo koskaan suunnitellut mitään sääennustuksien mukaan, kun ne nyt kuitenkin on vaan ennustuksia, enkä oo maanviljelijä.

Saas nähdä löytyykö niitä raakapakastepullia tälle päivälle vai pitääkö niitä laskiaispullia tosiaan leipoo. Mantelimassaa en kumminkaan ajatellut ostaa (anteeksi mantelimassan ystävät), kun en koskaan oo oikeen päässyt sinuiksi sen kanssa. Eli siis en ole kymmeniin vuosiin sitä käyttänyt, enkä tiedä kuinka sitä käytetään. Paljonko sitä laitetaan kohtuudella, eli minkä verran tommottesta pötköstä per pulla, ja onko se samanlaista ja maultaan vastaavaa kuin mitä leipomot käyttää ?

http://www.oetker.fi/files/pictures/Mantelimassa_pieni.jpg

Kertoiskoos joku mulle sen ihan sillai rautalangasta väännettynä ?

Eipä tässä sit muuta.


Hyvää laskiaissunnuntaita vaan kaikille !