No, toivoohan aina sopii, oli torstai tai ei eli huomenta vaan koko logistanialle.

Nyt on kylvyssä, - juu luit oikein -, siis kylvyssä käyty ja aamukahvi juotu. Odottelen tässä, että pankit aukeis, niin pääsis hoitaan pankkiasioitaan. Meinaan sellaisia joita ei voi kotikoneelta hoitaan.
Ninkus ny uuden pankkikortin käyttöönotto. En oo tainnut kertoakaan, kuinka paljon mua ärsyttää taas tää EU:n määräys, että kaikkien pitää ottaa käyttöön vähintään se Visa Electron. Ja, että sen takia pitää vaihtaa kortti, vaikka ne vanhanmalliset olis aivan varmasti halvempia valmistaakin ja ajais ihan sen asian minkä tarviikin.

Mää kuulun siihen ihmisryhmään joka maksaa kaiken käteisellä. Oon joskus nuorena likkana oikein kunnolla sählännyt shekkien kanssa, silloin kun ei nähty ees unia pankkikorteista, ja siitä sit oppinut sen, että käteinen on se mun maksuvälineeni. Ja haluan olla ihan koko ajan selvillä siitä paljonko mun tililläni on rahaa.

Entäs sitten noi vanhat ihmiset ?
Niitä ei taas tässäkään oo ajateltu yhtään. Mun äidillenikin on kauheen vaikeaa ymmärtää, että siinä Visa Electronissa, olkoon nyt VE:ssä, (kas kun ei WC), on ostomahdollisuus. Olin pankissa äidin kanssa silloin kun hänen korttiaan vaihdettiin ja vanhalta ihmiseltä pääsi
itku kun se yritti selittää sille virkailijalle, että hän haluaa ihan tavallisen pankkikortin. Sellaisen jolla voi nostaa rahaa eikä muuta.
Ei vanhat ihmiset ymmärrä, ettei sillä kortilla ole mikään pakko ostoksia tehdä. Niin kuin mun äitini, niin moni varmaan ajattelee, että se on luottokortti.

Kyllä mua sieppaa kun ajattelen mitä kaikkea päätöntä ja älytöntä EU on meidän päänmenoks keksimällä keksinyt. Ninkus nyt tulitikun raapaisupinnan rikin määrä prosentuaalisesti tikun pituuteen nähden ja munavoin voin määrä, jotta sitä saa munavoiksi kutsua.
Puhumattakaan mansikoista, mämmistä ja
kurkun suoruudesta.

Murrrrrr.....

 

EU:sta huolimatta: