Lisää pälpätystä tälle päivälle.


No, ei vaiskaan.
On
ollut aika hyvä päivä; aurinko paistaa ja lämpöä on ulkona huimat +20 astetta. Eikä mittari ole auringossa.

Kuitenkin.
Minä en, prkl vieköön, saa itsestäni niin paljon irti, että lähtisin tuonne ulos. Ottaa niin päähän, kun oon tällainen saamaton p***a  !

Päätän tässä ja nyt, että lähden tämän päivän aikana, kameran kanssa, kiertämään Ahvenisjärven ympäri !  Kaikki ne jotka tietävät tuon järven koon, nauravat varmaan partaansa.  Sen ympäri kun kävelee, niin matkaa kertyy jotakuinkin 1 km. Tosin täytyyhän mun kävellä kotoa sinne, joten yhteensä matkaa on n. 2 km.
Onpahan kuitenkin tyhjää parempi !  Ja kameran kanssa kun tuhruaa, niin siitä jää hyvä mieli.

Kaipailen jo mökille.
Olen kuitenkin talven aikana totaalisesti laiminlyönyt mökkikaverini. Saa nähdä vieläkö se haluaa mun kanssani
sinne lähteä. Tai siis lähteä yleensä ottaen yhtään minnekään. Viime kesänä tehtiin mökillä vähän remonttia ja tarkoitus olisi jatkaa sitä.
Niin, ja tietysti pihaa täytyy kohennella.

Verkot on olleet jo järvessä;  isä toi viime lauantaina meillekin toista kiloa painavan hauen. Kuhaakin on tullut Vesijärvestä aina hyvin. Viime kesänäkin saatiin kiitettäviä määriä tuota hyvää kalaa.
Yleensä se fileoidaan ja paistetaan, voissa tietenkin, ja lisänä on hyviä uusia perunoita. Ai, että kun tulee ihan vesi kielelle !

                                    451196.jpg


Viime kesänä tuli istuskeltua monta kertaa,
aamukahvilla anivarhain, mökin verannalla.